PŘEDSTAVENÍ HRY SILENT HUNTER 4

překlad textu "Presentation of Silent Hunter 4" Günther Königg

 

 

Článek v původním znění lze nalézt na stránkách MarineSims.de.

 

 

Sedíme v kruhu v zatemněném pokoji s kávou a s limonádou naproti Emilu Gheorghemu, vedoucímu vývoje hry SH 4 a Olivii Zahariové, marketingové koordinátorce pobočky Ubisoftu v Bukurešti.

Reproduktory přehrávají hudbu použitou v menu hry SH 4, na obrazovce se přehrávají obrázky americkýchponorkových es, které ještě zdůrazňují atmosféru v sále.

Když se nás tvůrci zeptali na první dojem z menu, odpověď přišla okamžitě – je to jako hollywoodský film! Tohle je pravděpodobně jedna z neodmyslitelných částí hry SH 4 – grafika, která je ještě vylepšena o Shader Model 2.0.

 

 

 

Jakékoli vysvětlování ohledně ovládaní a hraní nebylo nutné, protože je velmi podobné hře SH3, kterou velmi dobře známe, proto jsme hned vstoupili do ponorky. A prohlédli jsme si velitelskou místnost. Celkový dojem z interiérů je lepší než v SH 3, tváře námořníků vypadají mnohem reálněji.

 

 

 

Nakonec nám pan Gheorghe představil přepracovaný systém správy posádky se slovy: ,,Už nikdy žádné hlídání dětí!“
Správa posádky je mnohem lepší než v SH 3. Už není třeba ,,přehazovat“ jednotlivé námořníky ze sekce do sekce, ale posádka je rozdělena do tří směn. Jedna pracuje, druhá je v záloze a třetí spí. Důležité je mít ve správné sekci správně vybranou posádku se zkušenostmi a kvalifikací po celý den.

Nyní si vyzkoušíme periskop. Když klikneme na tubus, periskop se začne pomalu zvedat. V SH 4 je na rozdíl od SH 3 podobných věcí mnohem více.

Na stanovišti periskopu je mimo periskopu samotného panel nejdůležitějších nástrojů pro torpédový útok. V SH 3 byl napevno vpravo od výhledu, nyní se objeví pouze jako malá ikonka, která se po kliknutí zvětší na normální velikost. Předlohou pro tento nápad byly modifikace použité v SH 3. Když se ale rozhlédnete volnou kamerou, uvidíte pravou krásu této hry.

Voda vyhlíží velmi reálně, někdy se musíte dívat z velmi malé vzdálenosti abyste rozeznali rozdíl mezi hrou a scénou z filmu. Světelné efekty ve vodě a různé tvary a barvy mraků měnících se dle počasí jsou tak blízko realitě jako snad v žádné jiné hře. To vše je zapříčiněno tím, že výrobci značně zvýšili počet polygonů ve vodě.

Do podhladinového pohledu bylo také přidáno mnoho dalších efektů. Při pohledu volnou kamerou se cítíte jako potápěč plovoucí vedle ponorky. Trup ponorky pod vodou vypadá, že se mění, že se rozplývá a rozmazává. Tomuto jevu se říká podvodní obrazce.

 

 

 

Sluneční paprsky nezmizí ihned pod hladinou. Když budete chtít a vaše grafická karta to zvládne, uvidíte reálně vypadající a nádherné lámání světla a budete jen sledovat jak vaše ponorka odplouvá v dál skrz tmavě modrý Pacifik.

Pohled na trup lodi po zásahu torpédem nebo po dopadu dělostřeleckého granátu byly také o mnoho vylepšeny. Po zásahu trupu můžete skrz vzniklý otvor vidět interiéry lodi v rozměrech 3D a efekty když bitevní loď vypálí z hlavních děl jsou také nádherné, např. výstřel je doplněn oslepujícím efektem.

Pevnina a přístavy byly také přepracovány. V SH 3 byla vaše ponorka vyslána k pobřeží jen výjimečně, v SH 4 vás k přístavům a k pobřeží budou posílat velmi často, například jedním z úkolů bude pořídit fotografie japonského přístavu.

Hustá lodní doprava zaručuje že přístavy v SH 4 nebudou jen opuštěná místa ( kde se občas najde lehký křižník, jen vzácně něco víc pozn. překladatele ) jako v SH 3, pokud jste nepoužívali modifikace.

Dynamická kampaň je podobná jako v SH 4. Můžete začít kariéru mezi lety 1941 a 1944. Ačkoli válka trvala až do roku 1945, kariéra končí roku 1944, protože počet japonských lodí v roce 1945 byl zredukován natolik, že už by asi nebylo co potápět.
A pokud by se někomu stýskalo po starém dobrém Atlantiku, může opustit operační oblast a plout, kam ho srdce táhne. Díky zrychlení 4096, ale nic moc tam nenajde.

Možnosti použití módů budou stejné jako u SH 3. Nebude to trvat dlouho než se lidé vytvářející módy se hrou sblíží, takže brzy můžete očekávat množství módů.

Zatím jsme ale na prezentaci neviděli systém práce s posádkou na základně, který ještě není úplně hotový.

Multiplayer

Nemůžeme říci mnoho nového o multiplayeru v SH 4 kromě věcí v SH 3, 8 hráčů může hrát přes internet/LAN. Doporučený počet hráčů jsou 4.

Jedna zajímavá informace tu ale přece jen je, možná bude zrealizován ,,Escort commander“. Hráč bude moci v multiplayeru ovládat konvoj, bude moci ovládat manévry a kurs lodí atd. zatím ale nevíme jak přesně bude tento mód fungovat. Faktem je že to bude mód který multiplayer rozhodně obohatí.

Nastavení grafiky

Minimální rozlišení pro tuto podívanou bude 1024x768. Hráči ho budou moci měnit v závislosti na schopnosti jejich grafické karty. Bohužel nám nikdo nemůže říci jaké bude max. rozlišení.

Grafika ve hře je zřejmě nejlepší ze všech námořních her na trhu a dává hráči pocit, jako by byl u skutečného moře.

 

 

 

Závěr
Celkově SH 4 vypadá jako důstojný nástupce SH 3. Tvůrci opravili mnoho chyb, za které byl SH 3 kritizován, např. ,,živé“ přístavy a vylepšenou radiovou komunikaci.

Prezentace nám umožnila hlavně vidět grafické možnosti SH 4 ale neumožnila nám získat odpověď na některé otázky týkající se doby vývoje apod., přestože si je Ubisoft jist, že nám bude umožněno položit vývojářům mnohem více otázek na toto téma. Tuto nabídku jme moc rádi přijali.

Doufáme, že jsme vám dali alespoň hrubou představu o hře SH 4. My, členové Aces of the Deep a MarineSims se moc těšíme na SH 4 a na Pacifik.

Zvláštní poděkování patří Marku Homyaounpourovi ( Internetového obchodního manažera pro Německo ), Emilu Gheorgheovi ( šéf projektu SH 4 ) a Ubisoftu za prezentaci SH 4!

 

 

A nakonec nějaké naše zápisky
- Animace posádky na základě anatomie lidského těla
- Sonar a radar na všech ponorkách jako ve skutečném US Navy
- Objekty v interiérech se při interakci pohybují
- Nabídky jsou ve formě malých ikon a po kliknutí se zvětší do plné velikosti
- Námořní mapa ve velkém rozlišení, zobrazující přibližnou hloubku
- Správa posádky ve třech směnách, žádné ,,hlídání dětí“ jako v SH 3. Systém zkušeností a kvalifikací je SH 3 velmi  podobný - Zrychlení času až 4096x
- Více polygonů ve vodě, tudíž voda a pohyby hladiny vypadají reálněji
- Mraky, které se liší v závislosti na počasí a denní době
- Detailní modely lodí s texturami s vysokým rozlišením
- Standardní rozlišení 1024x768, je možno nastavit si i vyšší rozlišení
- Voda a vlny jsou detailnější - V přístavech je provoz
- Možnost pohybu po celém světě, snad kromě pouští
- V jednotlivých misích jsou videa, které vás uvedou do situace v níž se nacházíte
- Lodě mají po zásahu otvor v trupu. Model poškození je o mnoho lepší, např. malé lodě potřebují otvor pod čarou ponoru na pouhé 2 sekundy aby se začala potápět

 

 


 



© 2006 Die Kapitäne