Typ III
Tento typ byl projektován v roce 1934 jako minonosná ponorka. Byla vyvinuta z typu IA ale zvětšená
prodloužením o 7,5m na výtlak 970t. Měla být vyzbrojena dvoumi děly 105mm, jeden 20mm protiletadlový
kanón, 54 - 75 min a 6 torpédometů (dva na zádi a 4 na přídi).
TYp IIIA
Zde bylo množství min(48 ) vyměněno za trochu bizardní projekt. Jednalo se o dva vodotěsné hangáry za
velitelskou věží v nichž mohla loď přepravovat dva torpédové čluny. Tento projekt však byl vynechá z
důvodu nepraktičnosti.
Typ IV
Čtyřka měla být podobná jako VIIF nebo "dojná kráva", měla totiž na bojišti dodávat jiným ponorkám
potraviny, vodu, munici (torpéda a granáty), palivo a také mohla poskytovat lehké opravy. Podle mého
názoru, aby mohla splňovat všechny zmíněné úkoly, by musela být příliž velka a to je důvod proč se od ní
ustoupilo.
Typ V
Byl to experimentální miniu-boot navržený pro vyskoušení pohoného systému Hellmutha Waltera.
Ponarka neměla žádnou výzbroj. Byl postaven poze jeden stroj a to V-80.
Typ VI
Měl to být přeměněný typ IA s použitím parního pohonu.
Typ VIIE
Tento u-boot měl být další modifikací slavné sedmičky. Jednalo se čistě o experimentální verzi pro
vyskoušení nového lehkého motoru v-12, díky úspoře hmotnosti bylo možné zesílit tlakový trup pro
dosažení maximální hloubky. Program s novým motorem byl však zrušen a VIIE nebyl nikdy postaven.
Typ XI
Byl navržen v roce 1938 po vzru tzv. u-křižníků z první světové války. Jejich úkolem bylo něco podobného
co později provozovali "kapesní bitevní lodě" Měl proto dysponovat velkou hlavňovou výzbrojí, kterou
zahrnovyly čtyři děla ráže 127mm, dva flaky 37mm a dva flaky 20mm a dokonce hangár se skládacím
hydroplánem Arado Ar-231. Torpédovou výzbrojí bylo 6 torpédometu (4 na přídi a 2 na zádi) s celkovou
zásobou torpéd 12kusů. Byla 115m dlouhá, 9,5m široká a její ponor činil 6,2m. Kvůli těmto rozměrum to
byla největší ponorka své doby. Její výtlak 4650t překonala až japonská třída ponorek I-400. Převapivě
měla být i rychlá 23uzlů na hladině a 7 pod ní. Posádku mělo tvořit 110 mužů. Byli objednány 4 čluny
(U-112, U-113, U-114, U-115) při vypuknutí války byli však zrušeny.
Typ XII
Měl být podobný devitce s větší torpédovou výzbrojí (spíš s větší torpédometnou výzbrojí), měl totiš
nést 8 torpédometů (6 příď, 2 záď) a 20 torpéd. Bylů navržen roku 1938 a le žádná objednávka nebyla
uskutečněna.
Typ XII
Projekt sliboval "vylepšenou devítku". Tím vylepšením měl být dieslové motory o výkonu 7000hp a
elektromory o výkonu 1680hp. Právě tento výkon měl lodím umožňovat ryklost 22uzlů na hladině a 10 pod
ni. Dosah tohoto typu měl být 20000 námořních mil při rychlosti 8 uzlů. Výzbroj byla stejná jaku u IX.
Typ XIII
Měla mýt 4 torpédomety na přídi a jeden flak 20mm. Žádné objednávky však neproběhly.
Typ XV a XVI
Měly být velké dopravní a opravářské lodě o výtlacích 5000t a 3000t. Mělypřevážet veškeré vybavení kromě
paliva. Motory měly stejné jako VIIC. Žádné nebyli postaveny.
Typ XVIII
Byli to lodě později známé jako XXI s tím rozdílem, že u nich byl použi Walterův pohoný systém. Později
se od ně ustoupilo a u typu XXI byl použit klasický diesel-elektrický pohon s velkým množsvím baterií. U
dvou lodí byla roku 1934 zahájena stavba, která byla v březnu 1944 zrušena. Ony lodě byli U-796 a U-797.
Typ XIX
Měla být dopravní neozbrojená loď po vzoru XB
Typ XX
Byl to další projekt dopravní ponorky po vzoru XB ale kratší. Tři lodě (U-1701, U-1702 a U-1703) byl
nakonec roku 1945 zrušeny.
Typ XXII
Byla určena pro pobřežní a Středomořské služby. Měla používat Walterův pohonný systém a měla mít posádku
složenou ze dvou důstojníků a 10 mužů. Měli mít tři torpédomety, dva na přídi a jeden na zádi. Zpočátku
bylo objednáno 72 ponorek, ale jen dvě (U-1153 a U-1154) byli skutečně objednány a všechny na pozdim
1943 zrušeny.
Typ XXIV
Měla být zaoceánskou ponorkou s Waltrovým motorem. Měla výzbroj neuvěřitelných 14 torpédometů, ale nikdy
nebyla realizována.
Typ XXV
Měl to být další elektro-boot pro pobřežní operace. Jeho výtlak měl být 160 tun a 58 členná posádka měla
ovládat loď se skromnou výzbrojí poze dvou torpédometu na přídi.
Typ XXVI
Měla to být zaoceánská ponorka s využitím waltrovy turbíny s výzbrojí deseti torpédometů (4 na přídi a 6
v tzv. Schnee organ). Původně bylo objenáno 100 kusů (U-4501 až U-4600)těchto ponorek ale pouze u dvou
byla zahájena v loděnici Blohm + Voss v Hamburku, kde jejich stavbu přerušil konec války.
Naposledy upravil pombocz dne 23. 10. 2010, 08:40, celkově upraveno 2 krát.
_________________
Správný kapitán, jde ke dnu i se svou lodí.-Ono to u ponorek většinou ani jinak nejde
U-BOOT VIIB U53 kapitán Ernst-Gunther Heinick