V Comunity manuálu lze najít pár tipů - tady jsou ;-) :
******************************************************************************************************
1. Pokud vyplouváte z Francie (Brest, Lorient, St. Nazaire atd.), po splnění úkolu namiřte do čtverce BF13. Když tam doplujete, přesouvejte se opakovaně cik cak kursem mezi čtverci BF13÷BF15. Je to hlavní plavební trasa obchodních lodí a konvojů. Pravidelně se objevují hlášené lodě na mapě a můžete čas od času pod vodu a zkusit hydrofon.
Není neobvyklé, že vystřílíte všechna torpéda během dvou tří dnů, nemluvě o dělu :-) . Nepřátelská letadla tu hlídkují častěji po roce 1941, ale když budete ostražití, nepředstavují velké riziko. Méně často létají do čtverce BF15.
Je tu hloubka přes 100 m, což je dobré pro případný únik.
A je to blízko k domovskému přístavu.
2. Taky čtverce AM51 a AM52 jsou dobrým místem k potkání konvojů připlouvajících Severním kanálem (mezi Irskem a Skotskem). Pokud budete trpěliví a čas od času zkusíte hydrofon, během dvou tří dnů můžete narazit na velký konvoj. Hloubka je tu dobrá, víc než 1000 metrů (fakt to tam tak je napsaný - von CGY). AM53 je taky dobré místo, ale více hlídané nepřítelem a má mělčí vody.
Tato území jsou dobře dostupná z francouzských přístavů.
3. Ve středomoří jsou dvě dobrá místečka. Jedno je samozřejmě Gibraltarský průliv a další je mezi Sicílií a Severní Afrikou. Každý konvoj, svaz vojenských lodí nebo osamocená loď je nucena tudy plout při cestě z východu na západ nebo naopak, jen pár kilometrů od vaší ponorky.
4. Jestliže máte dost trpělivosti na malý a někdy trochu nebezpečný výlet, tak plujte na Kypr, malý ostrov jižně od Turecka. Při vyplutí odněkud z pobřeží Francie, proplujete Gibraltarem
, potom napříč středomořím do jeho východní části. Trasu si naplánujte prostě dokola kolem ostrova (po směru hodinových ručiček je to nejlepší) a jste mezi tunami nechráněného námořního provozu. Počasí tu bývá dobré jak pro pozorování, tak pro dělo. Po 3-4 dnech hlídky často dostanu 7-8 obchodních lodí a žádný DD ani letadlo. Kypr byl během WWII britská kolonie, takže většina lodí patří Kanadě nebo Anglii (čili nepříteli). Když už budete unudění, můžete zkusit pár zásahů poblíž Alexandrie, ale tam je to daleko lépe chráněné.
Cesta ke Kypru je asi tou najnáročnější částí. Nejjednodušší způsob proplutí Gibraltaru je plout tiše a hluboko. Jděte na 200 metrů (pokud to vaše ponorka snese) (max. hloubka je tu kolem 300 m, dejte tichý chod a žádný DD vás neuslyší. Když náhodou zaslechnete obchodní loď, nechte jí raději být, protože jestli jí potopíte, máte v patách 5-6 DD na pár hodin zábavy.
5. V Arktické oblasti se vyskytují konvoje plující z Kanady, Islandu a Anglie, na trase kolem severní části Norska dál do ruských přístavů (jako je Murmansk). Známý PQ17 plul právě tudy. Je to dobrá oblast pro ponorky, většinou mimo dosah leteckého krytí spojenců, navíc je tu šance na podporu německých sil. Je to oblast hlídkování hladinových lodí Německa i Luftwaffe. Tedy, pokud pošlete hlášení o konvoji, může se vám dostat podpory.
Dobré místo k zachycení konvoje je jižně od ostrova Jana Mayena. Většinou směřují východně (i dyž jsou známy i vracející se konvoje plující na západ) a pak průplav mezi Bjørnøya (Medvědí ostrov) a Fastlandet (Norské území). Pokud používáte SH3 Commander (nebo podobný program umožňující zvolit oblest hlídkování), tak čtverec AE37 je dobré místo pro začátek.
Letecká podpora od Luftwaffe má omezený dosah. Pro představu o území, kde lze očekávat podporu, nakreslete kružnici se středem v čtverci AF93 s poloměrem 1500 km. Luftwaffe tu operovala mezi invazí do Norska (půlka roku 1940) do konce roku 1942.
6. Pro ty, kteří se vydávají do Karibiku, je tu pár dobrých míst na lov tučných tankerů. Zde jsem získal první misi nad 100k tonáže (ne já, ale autor manuálu - pozn. von CGY)
První je čtverec DN84 (mezi Kubou a Haiti. Většinou tankery T2, bez eskorty nebo leteckého krytí.
Další je čtverec EC96 (blízko Curacaa). Narazíte tu na všechny typy tankerů, T2, T3 a malé tankery. Žádné DD ani letadla, takže snadný lov - moje nejoblíbenější místo.
Posledními jsou čtverce ED85 a ED86. Objevíte tam tankery vyplouvající z Port of Spain a San Fernanda do New Yorku.
7. Pro ty, kteří mají k dispozici typ IX. Po 7. prosinci 1941 se otevírá vychodní pobřeží Spojených států por lov. Pouze se pohybujte nahoru a dolů v oblasti mezi N.Y. a mysem Hatteras (Severní Karolína). Nebojte se mělkých vod (-20÷30metrů) - v počátcích války nebyly americké DD moc dobré při boji proti ponorkám, i když to bylo stále těžší, jak válka trvala.
8. Další pro majitele typu IX. Čtverec ET29. Budete schopni narazit na konvoje z Freetownu do Liverpoolu. Eskorty se většinou skládají z tříd Hunt, Flower, Clemenson a V&W (posledními dvěmi si nejsem jistý). Většinou sem pluji, když mě rozkazy zavelí plout k jihu. Často tu narazíte na konvoj už první den po připlutí do hlídkové oblasti. Konvoje používají stejnou trasu, kterou se dolů připlouváte i vy.
*******************************************************************************************************
Neručím za spolehlivost informací, dávám jak jsem vzal. Dejte vědět, jestli ty místa fungují ;-).
Salut!
von CGY