Zde získáš návod jak úspěšně zamířit na plavidla použitím modu One Life Crisis' GUI. Předpokládám, že jsi chvíli hrál SH3 a že máš základní znalosti. Budeš potřebovat následovat tyto kroky k získání informací o cíli pro přesné navádění torpéda s tímto modem.
1. IDENTIFIKOVAT cíl.
2. Nalézt RYCHLOST cíle.
3. Odhad VZDÁLENOSTI cíle.
4. Určení ÚHLU SKLONU (AOB) tvé ponorky a cíle.
Jak nejlépe provést tyto kroky nalezneš zde:
IDENTIFIKACE cíle.
Předpokládám, že sleduješ cíl a ten je v dohledu, zvedni periskop a lokalizuj cíl. Uzamkni cíl kliknutím na tlačítko "LOCK" nebo stlačením "L".
Klikni na ikonu zbraňového důstojníka. V řadě ikon nad WO klikni na ikonu vlevo a tím identifikuješ cíl. Jméno lodi se objeví v periskopu pod lodí. Klikni na jméno, otevře se odpovídající stránka v rozpoznávací příručce.
Zjisti RYCHLOST cíle.
Pro tento krok se ujisti, že tvoje ponorka je buď v kolizním směru, nebo zajisti cíl v rozmezí plus-mínus 10 stupňů od přídě či zádě. Odhad přesné rychlosti zahájíme nastavením svislého nitkového kříže periskopu před cílem.
Spusť stopky v okamžiku, když se příď cíle dotkne nitkového kříže.
Zastav stopky v okamžiku, když záď cíle protne nitkový kříž.
Klikni na spodní část stříbrného prstence nahoře v periskopu a stáhni prstenec dolu.
Kliknutím a otáčením středního prstence srovnej čas (ve vteřinách, horní stupnice středního prstence) s lodní délkou na vnějším prstenci (v metrech). V našem případě byl čas 28 vteřin a lodní délka 94.8 metrů.
Lodní rychlost přečteme proti rysce 58° na spodní stupnici středního prstence (58° převádí metr/sekundu na uzly) V našem případě rychlost cíle je chlup pod 7 uzly.
Zadej rychlost cíle do TDC kliknutím na malý knoflík ve spodní části obrazovky.
***DŮLEŽITÉ - - - nezapomeň zavřít okno TDC po každém zápisu údajů, abys zajistil automatickou aktualizaci vzdálenosti a AOB (více o tom později). Ačkoliv zatím jsme nezjistili vzdálenost nebo AOB, je to dobrý zvyk.
Odhad VZDÁLENOSTI cíle.
1. Srovnej horizontální nitkový kříž s čarou ponoru cíle. V periskopu jsou žluté vertikální čárky. Spočítej, která souhlasí s nejvyšším stožárem (nepoužij komíny, i když jsou vyšší než nejvyšší stožár). V našem případě to je 9,5. Otoč vnitřním prstencem a srovnej číslo (9.5 v tomto případě; spodní stupnice středního prstence) s 90° na vnitřním prstenci.
2. Výška lodního stožáru x2 na vnějším prstenci (26,6x2=53.2 metrů z příručky) nám ukáže na středním prstenci vzdálenost (zde 1,300 metrů; vrchní stupnice).
3. Zadej vzdálenost (1,300 metrů) do TDC a zavři okno TDC. Rychle k dalšímu kroku. Vzdálenost platí jen chvíli (možná jen 10 vteřin nebo i méně pokud je cíl blízko a rychlý).
Urči ÚHEL AOB tvé ponorky k cíli.
Uvažuj o AOB jako o relativním směru tvé ponorka jako by vycházela z můstku cílového plavidla.
1. Zjisti lodní délku v rozpoznávací příručce. Otoč středním prstencem tak, aby vzdálenost cíle (stále 1,300 metrů) na vrchní stupnici středního prstence souhlasila s lodní délkou (94.8 metrů) na vnějším prstenci.
2. Ujistit se, že cíl je v hledáčku zamčen ("L" nebo "LOCK" tlačítko). Zjisti, která čárka na horizontálním nitkovém kříži se kryje s přídí cíle (zde 17°).
Pod tímto číslem na středním prstenci spodní stupnice čteš na spodním prstenci AOB (zde 17° nad 80° AOB).
3. Zjisti, zda loď pluje směrem k tobě nebo od tebe. Jestli loď směřuje k tobě, zadej AOB přímo do TDC tak jak je. Jestli loď pluje od tebe, pak odečti daný úhel od 180° a dostaneš správný AOB pro zadání do TDC. Pamatuj si zelený je pravobok a červený je levobok lodi.
(v tomto znázornění, kdybychom stáli na můstku cíle, uviděli bychom periskop ponorky ve vodě asi 80 stupňů na pravoboku v 1,300 metrech, proto zadáme stupně do zeleného pole;
další nápověda: horizontální nitkový kříž je rozdělen na zelenou a červenou stranu, použij tu barvu, kam směřuje příď cíle).
***DŮLEŽITÉ - - - stále si pamatuj, jakmile vložíš data do TDC zavři okno. To zajistí aktualizaci TDC vzdálenosti a AOB když se cíl pohybuje. Dokud tvůj směr a směr cíle zůstává stálý, nastavení bude přesné. Pokud vidíš TDC číselníky, pak počítač TDC neaktualizuje a musíš přepočítat AOB. Čím kratší dobu zobrazuješ číselníky, tím přesnější bude nastavení.
Vypal a znič.
Před těmito kroky bys měl mít vybrané torpédomety (jsou správně nabité???), nastavení rozptylu, vybránu požadovanou rychlost a hloubku torpéda, nastavení roznětky a otevřeny poklopy. Jestli jsi skončil se všemi kroky a nastavily TDC vertikální nitkový kříž se jednoduše automaticky srovná k nastavené hodnotě nárazu na trup cíle, stiskni akční spínač a užij si šou.
Nastavení vzdálenosti a AOB v 1.5x zvětšení
Jestli je cíl příliš blízko a jeho stěžně nebo příď přesáhne značky nitkového kříže v 6x zvětšení, můžeš zjistit požadovaná data při zvětšení 1.5x.
Procedura je v podstatě identická s jedním zvláštním krokem.
Tady je:
U všech kroků místo značky 90° AOB používej pro výpočty rysky u značky 15° na spodním prstenci.
Zde vidíme, že stožár se dotýká 8 čárky, proto seřadíme 8 s ryskou u 15. Výška lodního stožáru x2 na vnějším prstenci (22,7x2=45,4 metrů z příručky) nám ukáže na středním prstenci vzdálenost cíle. Vzdálenost zde je zhruba 325 metrů
Otoč středním prstencem a seřaď vzdálenost cíle (325 metrů) s jeho délkou (78.5 metr Tramp Steamer). Najdi číslo nad ryskou u 15.
Otoč tímto číslem a srovnej ho se značkou 90° (zde by mělo být 14, ne 15, promiňte).
Čti AOB jako v poslední části. Zde 9 čárek k přídi označuje 37° AOB.
Naposledy upravil von_Paulus dne 27. 10. 2008, 18:46, celkově upraveno 1 krát.
_________________
33. flotila
von Paulus prodaction present:
CZ pro tGW a GWX
Čeština pro SH5 v-1.2: SH5v-1.2-CZ